Medialle

Hondalta kaksi uudistettua motocrossmallia kaudelle 2014

Honda CRF450R ja CRF250R 2014

Honda on päivittänyt kaksi suosikkimalliaan, CRF450R:n ja CRF250R:n kaudelle 2014.
Tässä merkittävimmät ominaisuudet molemmista pyöristä.

 

Honda CRF450R 2014 

Kuluvalle kaudelle täydellisen mallimuutoksen kokenut CRF450R saa joukon tärkeitä uudistuksia vuodelle 2014. Euroopan tämän vuoden myydyimmän ison luokan motocrosspyörän kehittämisessä on keskitytty kokonaisvaltaisen ”paketin” parantamiseen ja niinpä päivityksiä on sekä moottorissa, polttoaineen syötössä että jousituksessa. 

Moottori
Uusi Dual Fuel injection -polttoaineenruiskutus yhdessä uudelleen muotoiltujen pako- ja imukanavien kanssa parantaa moottorin kierrosherkkyyttä ja huipputehoa. Myös kaksois- äänenvaimentimet on uudistettu vastaamaan moottorin parantunutta tehon tuottoa. Kytkimen jouset ovat aikaisempaa herkemmät antaen kuljettajalle entistäkin paremman tuntuman ja keventävät kytkimen käyttöä. 

Runko
Viime vuonna esitelty Hondan kuudennen sukupolven alumiinirunko säilyy tulevalle vuodelle ennallaan. Näin ollen painopisteen mahdollisimman tehokkaaseen keskittämiseen suunnitellut runkokomponentit ja muoviosat pysyvät pääsääntöisesti muuttumattomina myös kaudelle 2014.

Jousitus
Moottorin ohella suurimmat päivitykset mallivuoden 2014 CRF450R saa iskunvaimennukseen. KYB:n valmistamien ilma-etuiskunvaimentimien sisäosat on muutettu entistäkin paremman herkkyyden ja vaimennustehon saavuttamiseksi. Niin ikään KYB:n valmistaman takaiskunvaimentimen säädöt on muutettu vastaamaan etuiskunvaimennukseen tehtyjä muutoksia.

 Honda CRF450R sh. 8 390 € 

 

Honda CRF250R 2014

Hondan CRF250R mallin kehitystyössä on useita vuosia keskitytty ”tekemään erittäin hyvästä vieläkin parempi”, eli muutokset ovat olleet tarkoin harkittuja ja maltillisia. Jotta etumatka kilpailijoihin säilyisi myös tulevaisuudessa, on tullut aika suuremmalle mallipäivitykselle. Mallivuoden 2014 Honda CRF250R on kokonaan uusi motocrosspyörä.

Moottori
Korkeampi puristussuhde ja uudelleen suunniteltu sylinterinkansi tuottavat yhdessä enemmän käyttökelpoista tehoa koko kierrosalueelle. Varsinkin ala- ja keskikierrosalueen teho ja vääntö on parantunut. PGM-FI -moottorinohjausjärjestelmän asetukset ovat kokonaan uudet ja yhdessä uuden Dual Fuel Injection -polttoaineen ruiskutuksen kanssa moottorin tehontuotto on erittäin tasaista jo pieniltä kierroksilta lähtien. Polttoaineen ruiskusuuttimen asentoa ja kulmaa on myös muutettu vastaamaan uutta ruiskutusjärjestelmää.

Runko
Hondan painopisteen keskittämiseen tähtäävä suunnittelu (Mass Centralisation) oli myös CRF250R uutuusmallin suunnittelun pohjana. Pyörän runko onkin lähes sama kuin viime vuonna esitellyssä ”isoveljessään”, Honda CRF450R -mallissa. Erittäin jäykässä, mutta samalla käsittämättömän kevyessä (9,35 kg) rungossa kaikki komponentit on tuotu mahdollisimman lähelle pyörän keskipistettä. Kaksoisäänenvaimentimet sekä takaiskunvaimentimen matala sijainti rungossa parantavat omalta osaltaan painopisteen keskittämistä. Lopputuloksena onkin poikkeuksellisen hyvin kääntyvä ja kevyen sekä tarkan ajotuntuman omaava motocrosspyörä! 

Jousitus
Showan valmistamien etuiskunvaimentimien säädöt on uudistettu vastaamaan uuden runkogeometrian vaatimuksia. Erona Honda CRF450R -mallin ilmajousitukseen, uuden CRF250R etujousituksessa käytetään perinteisempää metallijousta. Myös takaiskunvaimentimen säädöt on päivitetty ja Honda Pro Link -käyttövivusto on kokonaan uusi.

 CRF250R sh. 7 890 €

Uutuuksien ensimmäiset kappaleet saapuvat Suomeen syyskuussa. 

Kuvagalleria

Lue alkuperäinen artikkeli osoitteesta www.hondabikes.fi


Takaisin listaukseen

Sulje
Sulje